Friday, August 6, 2010

:: Just to update!! ::


Hye pals! =)

Actually xtawu nak story pasal ape tapi tangan ni terasa gatal untuk meng update blog ni.. dah lame kot xupdate...ahaks.

Sekarang ni tengah rest, kat ofis...Baru lepas makan GCB McD...bos belanja...yer, bos kami belanja.. best kann? oh memang heaven duk kat Muor neh, macam mane nak slim down pon xtawu la saya...isk.

Mana xnye, kalau ade polis datang dari Batu Pahat, akan bawak nasi beriyani, kalau dari Tangkak, bawak durian, sebulan sekali pulak, Bos akan belanja satu ofis..makan besar...Hari2 toksah cakap la, selalu duk pk nak makan apa...macam2 ada...lontong kering, lontong basah, soto nasi, mi goreng, nasi lemak besh, satay nyum2, nasi ambang, roti sardin..macam2 lah! Of course semua nya memang besh2 belaka..paling besh satay die la of course..favourite la kate kan..ahaks.

In terms of work pon, Alhamdulillah...x stress mana.. Bos baek, senior baek, polis2 okay, polis2 mahkamah pon okay, jurubahasa baek, lawyer okay..Paling penting, Majistret okay...hehe. Bandar Muor ni pon pagi2 xstress nak pegi kerja sebab xjam..Mana xnya, 7.40pagi baru keluar rumah, 10minit dah sampai ofis..nak pergi court pon same..Yang besh nye kompleks mahkamah Muor ni baru siap dan disediakan parking khas untuk DPP... so memang masyuk lah xpayah pening pk pasal parking...Alhamdulillah, what more should I ask for?? Allah itu Maha Pengasih..=)

Setakat 2bulan saya di sini, dah banyak benda saya pelajari... Cara untuk minit kertas siasatan/IP, cara untuk tender barang kes, skill2 untuk handle bicara etc..Paling penting skill2 untuk memujuk OKT atau lawyer supaya kes tidak di panjang2 kan...Bila mereka bersetuju, pergh, terasa ingin senyum sampai ke telinga...Mana xnya, dah boleh tutup satu kertas siasatan...hehe.

Yang besh nye kalau kat Muor neh, OKT lebih mementingkan duet untuk jamin diri, bukan untuk lantik lawyer...berbeza dengan di KL...mereka sibuk perabes duet untuk lantik lawyer.. (Padahal sedar tak sedar, duet bayar lawyer lagi banyak..better mereka mengaku salah jek terus, bayar denda jek dah setel..- tapi kalau kes2 yang mahkamah boleh jatuhkan denda laa..)

Haa, saya nak bagitahu satu rahsia neh, saya baru menceburkan diri dalam aktiviti baru... Aktiviti menguruskan badan...saya kene tekad buat aktiviti neh kalau nak nampak cantik di hari 'besar' itu nanti..hoho. Setelah 2kali pergi, boleh tahan menarik laaa... Pakai pon sempoi jek, xpayah pakai tudung pe semua..hehe. Semoga saya tabah dalam menekadkan diri untuk terus menghadiri aktiviti ini tanpa gagal...ahaks..

Doakan ye kawan2..semoga saya tabah...hehe.

Okayla, dah takde apa2 lagi yang mau saya bebelkan..lagik pon dah nak pukul 3petang dah ni...

Jumpa lagi...=p

No comments:

Post a Comment