Saturday, June 26, 2010

:: My new Life ::

Hye kawan2! =)

Semenjak saya memulakan hidup baru di alam kerjaya neh, saya belum sempat nak amek feel untuk post entry di sini...jangan risau, saya okay...=)

Sekarang ni, saya sudah menjadi orang mu0r.. tapi pada hari minggu saje lah...Pada hujung minggu, saya akan pulang ke 'syurga dunia' saya... mane lagi kalau bukan 'Home Sweet Home' saya...=)


Alhamdulillah, setakat ni, kerja okay... walaupun belum betul2 kendalikan kes tapi sudah tidak segentar mana apabila mengadap majistret...*hee*hee* Nasib baik Majistret baik.. Tidak scary mana...*fiuh*

Ofis saya ni pon best.. Bos baik, seniors baik... Mereka selalu menolong saya dan rakan aka Shaarmini untuk mengajar segala apa yang kami tak tahu... Even soalan2 bodoh kami pon mereka layankan.. Baik kan mereka...=)

Lagi satu yang besh nye kat sini, kerja nya asyik makan jek...almaklumla, makanan2 kat sini banyak yang masyuk2...mi bandung, satay, mi rebus, soto...perghh!!

Lagik besh sebab makanan selalunya free, ada orang bagi ofis, tak pon bos belanja...pergh...!!

Macam mana saya nak menjayakan misi saya untuk kurus pon xtahu laa...iskk..

Untuk rumah sewa pulak, Alhamdulillah, saya menyewa bersama dengan 2lagi rakan yang saya hanya kenal melalui internet! Rezeki saya agaknya, google rumah/bilik untuk disewa di Muor tup2 dapat... seorang nurse dan seorang lagi cikgu...mereka pon okay...bukan jenis perangai pelik2 laa..even saya baru 2minggu lebih tinggal di situ tetapi terasa macam dah berbulan kenal...hehe.

Sesungguhnya dunia ni memang kecik... Nurse itu rupa2 nya kawan baik kepada kawan sekolah saya dulu aka Elly..aduh! pusing2 situ balik...hehehe.


Yang besh nye, cikgu ni adalah cikgu KH, rumah yang saya masuk tu memang best laa..lengkap dah, semua dah ada...fridge, dapur, mesin basuh, astro...complete ah! Beruntung betul saya...hehehehe...

Pergi kerja pagi2 pon rilek jek...10minit dah sampai ofis...court pon 10minit jek dari ofis..
Paling besh tetiap hujung minggu saya dapat meluangkan masa bersama keluarga tercinta..
tu yang paling penting...

What more should I ask for...?

Terasa hidup ini tenang...dan bahagia...=)

Alhamdulillah... atas segalanyaa... =)

No comments:

Post a Comment