Monday, May 17, 2010

:: Fiuh!! ::

Hari ini, selesai sudah assignment pertama aku...

Nak kate Kertas Siasatan @ IP. xjugak sebab aku kene brief laporan dari KUP N9 tentang pengurangan pertuduhan yang diminta oleh OKT (orang kene tuduh) dari Seksyen 302 Kanun Keseksaan kepada Sec 304 (b) KK...

Aku dapat laporan tu pagi jumaat lepas...arahan suruh brief pulak on da same day!! Gile cuak aku memerah otak buat...After lunch hour aku ke 4G7 untuk berjumpa dengan KUJAS (Ketua Unit Jenayah Am & Seksual) untuk brief...

Tapi rupa2 nye petang tu die ade meeting antara KUP's... s0, xboleh la aku nak brief... Legal Assistant, Kak Dayang cakap, "Datang hari isnin karang layee.."

Pagi semalam, bile memikirkan kembali tentang fakta kes, aku bertukar pandangan supaya pertuduhan diringankan..dalam erti kata lain, bersetuju dengan cadangan KUP N9 itu...

Pagi tadi, aku brief dengan KUJAS... KUJAS cakap, "Lepas ni kite pegi jumpe Tuan Hanafiah kalau die free." Erk?? Tuan Hanafiah? bior btol...

setengah jam kemudian, KUJAS panggil aku...

Gile berdebar jumpe dengan Tuan Hanafiah... Garang kot...

Lepas senior DPP sorang tu jumpe Tuan, aku dan Tuan Shah plak jumpe...
Tuan Hanafiah tanye fakta kes, aku pon explain la bla bla bla... Bagitahu la Tuan yang tiada senjata yang digunakan...

Tuan pon baca la fakta kes yang aku baru jek email pada die...

Tak lame lepas tu, die suruh proceed jugak dengan sec 302 and cakap "Kalau bagi kurang pon nanti dorg ni macam2 hal.." Tuan Shah pon setuju...

Fiuh! siap dah?? Even die insist gak untuk proceed tapi at least aku xkene marah..hoho.
Gile lega kot lepas jumpe... Pastu Tuan Shah suruh aku faks kan arahan pada KUP N9...

Maka berakhir lah tugasan pertama aku yang secara xsemena-mena nye jumpe Tuan Hanafiah..
Setel satu perkara...even bukannye full IP pon...haha.

-Notes-

*aku tumpang pc Liyana neh.. die pegi latihan choir..seb baek kt sini boleh post entry kt blog neh..even xboleh bukak FB...hehee..

No comments:

Post a Comment