Sunday, September 30, 2012

:: Basuh Baju Sayang Saya ::


Assalamualaikum semua!~

Amacam hari ni?? Sihat? Erm, memandangkan hari ni adalah hari Ahad. cuaca pon Alhamdulillah sedikit okay memandangkan matahari telah menunjukkan dirinya, saya pon tanpa berlengah-lengah terus merendam baju-baju Sayang saya, tuala dan bedung dia untuk dibasuh. Alah, bukan berus apa pon, gonyoh2 sikit jek lepas tu bilas. Just nak buang hama-hama atau apa2 bakteria yang ada semasa ia dijual di kedai dan di pegang2 oleh ramai orang.

 Sabun pon pakai sabun yang special punya taw. Bukan sebarang sabun. Almaklumlah, baby ni kulitnya sensitif kan, so kalau ada bahan2 chemical takut jadi lain pulak. Nauzubillah. Sabun baby ni dalam bentuk detergent. Wanginya la hai. Bau pon dah macam bau baby dah. Hee.

Rendaman pulak tak boleh dibuat lebih dari sejam, takut kuman2 tu lekat balik kat baju2 baby tuu.. (Ni saya baca kat belakang botol detergent tu taw, bukan sesedap rasa buat rules dan andaian sendiri.hoho)

Dah lepas bilas, perah sikit lepas tu sangkut kat hanger khas untuk Sayang saya. Hanger pon cute2 jek. Ahaks. Pasal perah baju baby ni, saya ada baca kat internet yang ada petua cakap tak boleh perah baju baby takut baby  kuat menggeliat. Memula saya macam nak avoid jugak lah dari memerah tapi bila saya cerita kat Hubby jek, Hubby terus gelak sebab saya percayakan menda yang sedemikian. Uhu. Saya pon perah ajeklah macam biasa. Hehe.

Dah siap sangkut kat hanger jemur lah apa lagi. Tadaaa!~




Excited terlebih saya jemur baju2 Sayang saya ni. Almaklumlah, first time jemur baju baby aka baju anak sendiri kan. Hee.

So, bila baju2, tuala dan bedung Sayang saya dah berjaya dibasuh, tunggu apa lagi? Packing bag Sayang saya la untuk ke hospital nanti. Okay, saya tahu saya dah terlambat packing. Orang sepatutnya time 7months dah standby beg2 dalam kereta. Saya ni dah 9 bulan kot! almaklumlah, 7 bulan baru start beli barang2. Lepas tu nak cari masa untuk basuh tu yang sedikit susah tu. Mana taknya, weekend jek selalu balik Kemaman. Lepas tu nak kena cari hari yang terang menderang supaya baju Sayang saya dapat kering dengan jayanya. (Macam2 alasan la hai)

Apa2 pon, Alhamdulillah Sayang saya ni behave. Dia duduk jek dendiam lagi dalam perot saya ni sampai ke hari ni. Maybe dia pon tahu kot yang Mama dia belum prepare beg dia, tu yang dia tak keluar lagi tu. Ahaks.

So, sempena kandungan saya dah masuk minggu yang ke 36 (kiraan doktor) tapi kiraan saya dah ke 37, beg Sayang saya sudah pon siap sepenuhnya. Yeaayyy!!





Beg Mama dah siap dulu dah tapi still belum complete. Ada barang yang still pending untuk dimasukkan ke dalam beg tersebut. Huhu. 

Beg mama nya macam dah cukup besar dah tapi even ada barang yang belum masuk lagi pon dah sendat2 dah.Isk. Takkan nak kena bawak beg tarik yang ada roda tu kot? Karang orang confuse, 'Minah tu ingat hospital untuk bersalin ni macam pergi vacation agaknya?' 
(-_-)

Oh yer, beg Sayang saya warna purple, beg saya pon warna purple. Nak buat macam mana Sayang oi, mama kamu ni suka warna purple. Nasib baik purple ni boleh masuk even Sayang girl atau boy. Hee. (Tapi harap2 nya jantina Sayang macam yang kita pergi scan hari tu layee..Heee)

1 comment: