Saturday, October 8, 2011

:: Syawal sudah berlalu ::

Assalamualaikum kawan2!!


Lama betul saya tak update blog ni. Dari sehari sebelum raya sampai dah habis Syawal dah! ish3.


Maaflah atas kelewatan ini. Bila teringat nak update, tengah busy dengan kerja. Bila free pulak, takde kerajinan pulak yang datang menjelma. *Haih*


Okaylah. Mari kita mulakan dengan meng update kisah hidup saya. Cewah.


Mula-mula tak lain tak bukan, pasal Raya lah! Kan saya dah cakap nak upload gambar raya saya bersama hubby. So memang wajib upload la kan. First time raya sebagai seorang isteri wo.









Tak larat nak upload gambar banyak2. Hee. Maka, berlalulah sudah raya pertama saya sebagai seorang yang bergelar isteri, bersama seorang insan yang bergelar suami. First time beraya di Kijal, Kemaman. Dengan surrounding yang berbeza. Dengan orang2 yang berbeza. Dengan keluarga baru saya. Alhamdulillah. Semuanya baik-baik sahaja. Keluarga mentuwa saya baik. Mereka melayan saya dengan baik. Takde lah rasa sayu sangat beraya tanpa keluarga saya disisi. Lagipon mereka juga keluarga saya sekarang ni. Keluarga baru saya. Hehehe.



Alhamdulillah juga sebab saya ada seorang adik ipar perempuan yang baik hati. Dialah peneman saya di dapur dan peneman saya berborak2 dan kongsi2 cerita. Ada cerita yang dia bagitahu saya yang along dia sendiri pon tak tahu. Tu yang best tu jadi 'the only kakak ipar yang sporting'. Bwahahahaha. (okay, perasan sekejap! (*_*)

Walaupun saya seminggu berada di Kemaman tapi beraya hanya sempat 2 hari di sana. Raya ke 3 dah balik ke JB untuk beraya di JB pulak. Nak buat macam mana. Hubby cuti raya tak lama. Isk.

Alhamdulillah. Raya pertama saya bersama Hubby memang lah best! Walaupun tak lama. Walaupon raya ke 5 dah kena berpisah dengan hubby dah. hukhuk.

Okay. Seterusnya adalah berkenaan dengan perkahwinan Una & Dolah.

Dua2 budak UIA, dua2 budak Syariah sama dengan saya. Dan dua2 jugaklah pergi ke wedding saya makanya saya semestinya wajib hadir ke wedding mereka. Huhu. Memandangkan majlis mereka adalah seminggu selepas habis minggu beraya, jadi hubby tak dapat nak cuti lagi. Jadi saya terpaksa lah jadi single sekejap, join kawan2 yang single pergi ke wedding mereka tu.

Sangat best hang out dengan mereka. Terasa rindu zaman belajar dulu. Bukan senang nak kumpulkan semua kalau bukan sebab majlis kahwin macam gini. Bila dah sampai ke Kedah sana. Apa lagi, berjalan sampai ke Penang sana lah. Nasib baik lah Syifa ada. Port untuk tidur rumah dia lah ape lagi. Tourist guide pon dia. So dapatlah kami merasa makanan2 yang best yang ada kat Penang tu. hehe.

Tapi semasa dalam perjalanan pulang, ada kisah tragis yang berlaku. Kereta kak long buat hal sehingga menyebabkan saya terpaksa pulang menaiki bas dari Penang ke KL kemudian ambil bas dari kL ke Muar pulak. Sorang2!~

Kak Long dan Nazirah pulak. Sampai ke rumah masing jam 10,11 malam. Oh memang tragis.

Takpelah, mende dah jadi. Nak buat camne kan. So, wedding Huda lepas ni aka pengapit saya, hubby saya akan ikot sekali. Supaya kalau apa2 jadi, isteri dia tak keseorangan. huu~

Buat Una & Dolah,


Selamat Pengantin Baru!~


Semoga berbahgia hingga ke syurga hendaknyaa...


"Barakallahu Lakuma wabaraka 'alaikuma Wa jama'a baina kuma filkhair"






Okaylah. Setakat ini saja update saya sepanjang bulan Syawal yang lalu. Jumpa lagi di lain entry. Take care guys!~

No comments:

Post a Comment