Saturday, August 8, 2009

:: xm PTD vs Wedding ::


8/8/2009... cantek sungguh date ni kann.. di kala aku plan tuk blk JayBee bermotif kan pergi ke wedding Wani n Afiq (Abe) tup2 a wik bef0re aku dpt call dr umi gtaw yg aku de xm PTD on dat day...warghh.. malas nye la hai nak gi tp depa s0h gak pegi.. cube jek jwb xm tu kate mereka.. maka aku p0n ikut kan la suruhan depa tersebut...

Aku ditempat kan kt h0tel Selesa, JayBee..err0r gak aku sbb xsame ngan Leenda.. die kat Persada, Hotel Pan Pacific.. bley plak xsame..h0h0. Upe2 nye kt Jaybee ni byk bt0l tmpt xm ptd neh.. lgk satu kat Hotel New Y0rk...sy0k gak la wat kt h0tel Selesa..mmg la selesa...sejuk w0.. duk dlm air c0nd..wat kt ball r00m tuu..jgn jeles...hehehe.

Time aku smp hotel kul 8:40pg tu, ngat de registrati0n ke hape..s0 aku tanye la s0rg sister tu yg nmpak mcm kese0rangan... wat2 ramah la kann.. nak carik geng la kate kann.. sat gi nak mkn pe sume xkan sns0rg jek k0t.. kne pndai idup beb..hehe.

s0 berkenalan la ngan s0rg sister ni... die ex Uitm S.Alam.. da kije la.. amek law gak tp kije bhgn admin.. xbminat nak chambering kata nyee.. she's fine.. baek jek aku tgk.. xsilap org la aku wat member..hehe.

s0 d wh0le day time xm tu aku duk la semeja ngan die.. satu meja 2org jek.. mkn p0n ngan die..

First part objektif general kn0wledge... even de byk masuk psal c0nstituti0n tp aku ngat2 lupe la plakk.. s0 perah la otak ni giler2 mengingat kan blk pe yg aku da blaja time 2nd year dlu...perghh...

Yg best nye de tanye psal Festival Filem la, nickname sasterawan la,Mak y0ng la, RAM la.. pishing laaa...iskk.. terbeng0ng2 pale ni jwb...tawakal ajek la ikut logik dek pikiran..huhu.

Part 2- maths.. s0klan2 die okay...bley jwb tp byk calculation.. 40 s0klan jwb dlm masa 45 minit!! giler hape... 15 s0klan aku hentam bulat2 maa...huhu.

Part 3- psal bace petikan n jwb soklan...2 BM n 2 BI...20 soklan...

Part 4- essay BM...de 3 s0klan pilih satu.. aku pilih yg langkah2 tuk menangani wabak penyakit berjangkit...tu jek yg aku mcm de idea nak g0reng...pe lgk, H1N1 la jwb nyee!! hoh0...

Part 5-english essay... aku jwb yg imp0rtance of recycling tuu... even mcm xbape nak de idea psal recycling ni tp yg tu jerk yg plg aku mampu nak watt..hoho.

anda yg amek PTD plak bagaimana?? jwb s0klan yg ne?? h0ho..

tapi overall alhamdulillah laaa... xde la susah sgt.. pegawai yg jage xm tu ckp s0klan dulu2 lgk susah....ngarut p0n de...huhu. seb baek xamek xm time dolu2...haha.

Papehal p0n... aku tawakal ajek la jwb....... xtawu nak expect per... tawakal sudaa...hoho.

Setelah xm tamat pd jam 4:25ptg, aku p0n bergegas la gerak ke p0ntian.. dr bandar JayBee tu aku drive smp ke p0ntian... time2 aku nak cepat ni byk plak da cekadak nyee.. jam laa.. de 2lori r0sak la hape laa..tension btul aku...mmg aku giler pecut laa...sejam gak la drive jadik nyee..hoho

Time tu ramai giler dak2 kisas sdg berada di kenduri wani... Antaranya hawa n hubby, sheila, faizal, nisa, tasya, elly, nyamuk, muced, Man, Berg, Nexam (giant), Tepet, Ezzat etc... d0rg ngah ikut pengantin gi bergambar outd0or!! warghh..jeles nyeee... nak j0in gak!! hukhuk...

tp malang nye aku smp d0rg baru jek abes sho0ting.. time tu depa terus bertolak blk.. ngan masing2 nye nak blk KL la ape laa...iskk.. cume Elly n nyamuk jek yg tnggu aku smpai..huhu.





Smpai2 jek aku amek gamba dulu ngan pengantin papehal p0n... sbl0m pengantin tuk0r baju.. lgkp0n cian kt wani.. die xtuk0r2 baju smate2 nak tunggu aku dtg n amek gamba ngan die... thanx wani yer... terharu aku taw..huhu.

Mmg aku dak kisas yg last la gi wedding wani n afiq tuu... tp bertuah maa.. pengantin sndrik yg teman aku mkn...hehe. Siap dpt do0r gift, bunge tel0r n b0ntr0t!! hehehe.. xsesia dtg last2 ni upe2 nyee...hoho. Tapi still, aku nak amek gamba ramai2 gaakkkk!! iskk..



dkat kul 6stngah, Wani n Afiq p0n nak tuk0r baju n s0lat asar.. cian d0rg xsolat2 lgk nk lyn tetamu punye psal... aku p0n gerak la blk... lgkp0n da xlarat sgt da time tuu.. rase mcm nak tumbang jerk bdn neh...huhu.
Mmg penat btol la drive blk time tuu.. tp xpe, berbal0i dpt gak gi kenduri Wani.. membe rapat w0...wajib gi maa.. da la kt p0ntian jerkk...huhu.

S0, Selamat Pengantin Baru u guyS.. Bersatu jua k0rg akhir nyee... besh2.. happy f0r b0th 0f u...sm0ge berbahgie selama nyaa...=)

-NoteS-

*b0ntr0t tu mkanan2 kenduri yg di tapaw tuk tetamu bwk blk umah...
*Tahniah gak pd Mimin n bob0 sbb da mngikat tali pertunangan.. s0rry sgt xdpt gi sbb nak kne blk jb amek xm...hoho..

* Sape tawu Tongkat Warrant tu nickname sape??? sasterawan negara...hoho.

No comments:

Post a Comment